Aftellen is nu echt begonnen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Astrid Roelofs - WaarBenJij.nu Aftellen is nu echt begonnen - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Astrid Roelofs - WaarBenJij.nu

Aftellen is nu echt begonnen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

20 November 2016 | Nederland, Nijmegen

Lieve allemaal,

Na meer dan drie jaar zonder bericht, ga ik een poging doen om deze waarbenjij nieuw leven in te blazen. Over een week vertrek ik namelijk naar Nicaragua. Vanaf daar heb ik tien weken de tijd om in Cartagena (Colombia) te komen vanwaar ik begin februari weer terug naar huis vlieg. Een fijn idee om zonder plan Nicaragua, kleine stop in Costa Rica, Panama en het Noordelijke stukje van Colombia te mogen bezoeken. Heel onwerkelijk dat het bijna zover is, maar een heerlijk vooruitzicht om dadelijk lekker in de zon te zijn en elke dag niks te hoeven en alleen te doen waar ik op dat moment zin in heb: ultieme vrijheid! Enja wat een mazzel al ben ik dat dit gewoon kan :)

Het begint nu ook wel spannend te worden nu het zo dichtbij komt, nog maar een weekje werken. Vreemd idee dat ik daar voor zo’n lange tijd niet naar toe hoef dalijk. Het besef is er ook nog niet helemaal merk ik. En enerzijds heb ik het gevoel heb van wauw wat een vooruitzicht en wat een gave reis gaat dit worden en anderzijds ook wel de vraag waarom ga ik dit doen en waarom wil ik dit. Hoort er allemaal bij die spanning en ik weet zeker dat als ik er eenmaal ben het heel fijn gaat zijn en dat ik vooral kan gaan genieten . Blijft bijzonder dat ik de mogelijkheid krijg om weer een ander mooi stukje van de wereld te gaan ontdekken, hopelijk bevalt het Latijnse leven net zo goed als in 2013. Mijn Spaans is aan de start in ieder geval een heel stuk beter, dus ik kan me al beter redden!

Omdat ik op mij vorige waarbenjij-verhalen zoveel leuke reacties heb gekregen, ga ik proberen hem ook deze keer bij te houden. Dat zal wel moeilijker worden want deze keer neem ik geen laptop of tablet bij en ik wil mezelf geen druk opleggen dat ik wekelijks iets moet posten (ook omdat een van m’n doelen tot rust komen is…) Dus we zullen zien hoe het loopt, maar ik verwacht wel voldoende mogelijkheden om tussendoor wat te schrijven :)

Liefs, Xx Astrid

  • 20 November 2016 - 21:32

    Chris:

    Jaaaa, bijna is het zover! Gaaf dat we op afstand met je mee kunnen reizen maarrrr
    jezelf vooral niet verplicht voelen hé! Ga maar genieten, dat kun je tenslotte als de beste!
    Voor nu nog even lekker genieten van het leven in de Wolkfskuil :) Ga je dromen maar
    achterna maar kom veilig thuis! Ik ben trots op je! XChris

  • 20 November 2016 - 22:10

    Sandra:

    Jaaaaaa jaloerse sis hier!!!! Lekker aftellen en vanaf volgende week lekker genieten!! Xx

  • 20 November 2016 - 23:47

    Els:

    Hey Astrid leuk om te lezen en ik blijf je stukjes lezen als ze komen. Succes met de voorbereidingen,(ik heb niet helemaal duidelijk wanneer je nu vertrekt), en geniet ervan de komende weken.
    Groetjes

  • 21 November 2016 - 07:25

    Roos:

    Jaaaaa!! Nu al leuk om weer te lezen :)

  • 21 November 2016 - 15:17

    Mama:

    We gaan het allemaal meebeleven via jouw verhalen!
    xxx

  • 21 November 2016 - 16:38

    Mayke:

    Leuk!! Zijn we er toch weer een beetje 'bij'

  • 21 November 2016 - 16:39

    Mayke:

    Er ontbrak nog een blije smiley ;) :D

  • 22 November 2016 - 21:14

    Antoinette:

    Hallo Astrid
    Wat avontuurlijk maar vooral genieten zo'n reis
    Boeiend om je weer te kunnen volgen zo. Heel veel plezier.
    Knuffel Antoinette

  • 23 November 2016 - 19:29

    Henny:

    Hoi Astrid,
    Knap en goed van je dat je weer zo'n reis gaat ondernemen. Fijn dat we langs deze weg weer mogen meegenieten. Ik kijk uit naar je verhalen, maar voel je niet verplicht. Ga vooral genieten!
    Liefs, Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 546
Totaal aantal bezoekers 35579

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 02 Februari 2017

10 weken Midden-Amerika

27 Maart 2013 - 12 September 2013

Afsluiting van mijn studietijd

Landen bezocht: