Eindelijk bericht.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Astrid Roelofs - WaarBenJij.nu Eindelijk bericht.... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Astrid Roelofs - WaarBenJij.nu

Eindelijk bericht....

Blijf op de hoogte en volg Astrid

01 April 2013 | Argentinië, Buenos Aires

(Omdat de Wifi het al drie dagen niet doet in het hostel, hierbij mijn verhaal tm afgelopen zaterdag vanuit de Starbucks!!)

Hallo allemaal,

Eindelijk een berichtje van mij vanuit het schitterende Buenos Aires waar ik nu al drie dagen ben. Vreemd hoor om te bedenken dat ik vorige week nog gewoon in Nijmegen woonde. Het was ook een rare week vol aparte dingen: vorige week zaterdag voor het laatste gewerkt bij de bakker; daarna voor het laatst in Nijmegen geslapen en op zondag mijn spullen naar Ewijk gebracht; zondagavond een geweldig leuk verrassingsafscheidsdiner georganiseerd door Moniek met vriendinnen en opa en oma, superlief van haar en erg gezellig; maandag mijn diploma in Wageningen opgehaald, wat meer een verplicht momentje leek maar eigenlijk best speciaal was; dinsdag afscheid bij opa en oma en woensdag werd ik naar Schiphol gebracht. Echt heeel vreemd en ik had ook echt niet het idee dat ik al echt ging.

Het afscheid op Schiphol viel me ook reuze mee en de vlucht naar Londen ging snel. In Londen moest ik een paar uur wachten op de overstap, maar er was genoeg te bekijken. Ik vond het alleen wel vreemd om niemand bij me te hebben om te praten over alle mensen met rare kleding, aparte dingen die ik zag etc. De vlucht naar Buenos Aires verliep niet heel soepeltjes, want het vliegtuig was kapot. We zouden gewoon de normale tijd gaan, maar het vliegtuig kon alleen achteruit rijden en daarna deden de motoren het niet meer (of zoiets). Dit is twee keer gerepareerd en uiteindelijk na meer dan drie uur wachten en na een derde reparatie, alle goeie dingen in drieën natuurlijk, konden we eindelijk vertrekken. De vlucht verder viel me mee, heb twee films gekeken en redelijk wat kunnen slapen. Ook hier in Buenos Aires was ik zo door de douane enzo, kon ik meteen geld pinnen en had ik na drie rondjes zoeken ook mn taxi gevonden. Toen ik hier aankwam, had ik wel echt het idee van ‘wauwie het avontuur is begonnen’. De rit naar de stad ging ook snel, wat ik zag van de stad was wat ik me ervan had voorgesteld. De zon scheen, de lucht was strakblauw dus ik heb denk ik de hele tijd met een glimlach om me heen gekeken. Bij het hostel was de taxichauffeur, die geen Engels kon, zo vriendelijk om mn backpack de trap op te tillen: erg fijn aangezien die bijna eenderde weegt van wat ikzelf weeg, dus het doel is er zo min mogelijk mee te sjouwen en dat is al aardig gelukt!!! Het duurde even in het hostel voordaer iemand kwam en ik had wisselgeld nodig voor de chauffeur, maar daar kwam een megasupervetgavegrote verrassing om de hoek lopen en mijn redster in nood: Sandraaaa!!!! Echt superleuk en lief van haar dat ze hierheen gekomen is en ik had (alweer) niks in de gaten, wat ook niet zo vreemd is omdat ze graag als ik aangekomen was even wilde skypen hoe mn vlucht was verlopen. Heel fijn om haar na 2,5 maand eindelijk weer te zien, dus traantjes waren er wel even! Even ter jullie informatie: ze is niks veranderd, wel heel bruin en kan zoooo goed Spaans dat ik daar echt jaloers op ben , op haar bruinheid niet eens eigenlijk haha.

Nu moesten mijn plannen wel helemaal omgegooid worden natuurlijk, onee ik had geen plannen gemaakt wat ik ging doen. Niet echt des Astrids maar stiekem wel een goede mentaliteit voor hier denk ik. Dus we zijn natuurlijk naar Plaza de Mayo gegaan en hebben de Casa Rosada bewonderd. Daarna een rondje langs wat hoogtepunten in de stad en dat alles lekker in een korte broek want het is hier gewoon 27 graden ofzo: TOPPP.
Vrijdag wilden we naar La Boca gaan, maar omdat het Goede Vrijdag was, konden we geen buskaart kopen, dus besloten we om een van Sandra’s favorieten te bezoeken: het Evitamuseum. Ook al ben ik minder fan, dit was een heel mooi museum. Daarna lekker gelunchd in een parkje en door naar de Plaza Hollanda, ook een park wat heel mooi is aangelegd en waar het ook bijzonder druk was. ’s Avonds lekkere empanadas gegeten en daarna hebben we echt een bijzondere avond gehad, waarover we het eens zijn dat die moeilijk te beschrijven was. Toch zal ik het proberen: het hostel is helemaal vol vanwege het Paasweekend en iedereen is Zuid-Amerikaan behalve wij. Dit is trouwens echt lastig voor mij want veel mensen kunnen geen Engels, dus daarom is het extra fijn dat Sandra er is, want ook al begrijp ik meestal wel waar mensen het over hebben, ik kan niks zeggen. Maar goed, we zaten met iedereen boven op het dakterras lekker biertjes en wijntjes te drinken, er stond Spaanse muziek op en er werd gezellig gekletst en gelachen, maar ook gedanst. Dus na een poosje werden we ook uitgedaagd om salsa te dansen en beleefd als we zijn hebben we ook een poging gewaagd. De mensen hier weten ook dat Europeanen stijf zijn en niet kunnen dansen, dus de mannen waren zo vriendelijk om de basispassen te leren en lekker rustig te dansen: zo ontzettend leuk vond ik dat en gewoon de hele sfeer er omheen echt geweldig!!!
Zaterdag moesten we vroeg op, want we zijn naar de Tigre Delta, 30 km. boven Buenos Aires, geweest. Een supermooie dag hiervoor want het is weer warm. We zijn met de trein, die ongeveer elke twee minuten stopt, daarheen gegaan en daar aangekomen hebben we op een boot door de delta gevaren. Het water was heel erg bruin, maar het was verder zo groen, mooi en bijzonder: ik zou daar zeker een vakantiehuisje willen! Er zijn geen wegen in de delta, maar al het vervoer gaat over het water: er is een supermarktboot, kinderen gaan met de schoolbusboot naar school en iedereen heeft een boot om bij je huis te kunnen komen. De huizen waren natuurlijk ook wel mooi en groot, veel grond er omheen, maar het leek lekker relaxed daar. Ook nog het stadje in geweest, dat was niet heel boeiend, maar alweer werden we aangesproken als tweeling en dat gewoon door een onbekend iemand op straat, hoe bizar!!!! Dat gebeurde eerder ook al in het hostel, maarja daar zien mensen je meer, maar gewoon op straat vonden wij erg vreemd. Bij de boottocht hoorde een busje waarmee we door het dorp gereden zijn en daarna zijn we naar een hele grote markt geweest. Daar was het alleen erg druk, dus hebben we niet al te lang rondgelopen.
Daarna stond mn eerste asado op het programma, waar ik heel benieuwd naar was en eigenlijk ook een beetje bang voor was omdat ik niet zo’n vleesliefhebber ben, maar het was heel erg lekker allemaal!!

Dit hostel ligt trouwens in een leuke wijk: San Telmo en het lijkt een beetje het Bottendaal van Nijmegen. De wegen zijn best smal en zijn van kasseien, overal zijn leuke kleine winkeltjes en restaurantjes, dus ziet er heel gezellig uit! Sandra is nu van plan om dinsdag weg te gaan en ik heb dit hostel tot volgende week zondag geboekt. Aanstaande woensdag begint mijn taalcursus van vier weken, wat echt nodig is hier om jezelf verstaanbaar te maken, maar ik beslis eind van de week of ik nog langer in dit hostel wil blijven of ergens anders heen ga. Daar ga ik me ook niet druk om maken ik ga eerst lekker genieten de komende dagen en er is altijd wel een hostel vrij ergens, dus no problemo.

Fijne Pasen allemaal en tot snel!

Xx Astrid


  • 01 April 2013 - 22:04

    Mama:

    Ha Astrid,
    Nou, je eerste verhaal klinkt goed! Al leuke dingen gedaan en dat de eerste asado lekker was is ook mooi meegenomen!
    Ja, de verrassing van Sandra! Wat had ik dat graag via een cameraatje mee kunnen bekijken! En fijn dat zij je nu een beetje wegwijs heeft kunnen maken daar.
    En dan nu, bijna tenminste, aan de studie. Goed dat je hebt gezien dat het echt wel nut heeft.
    Tot volgende keer, dikke kus, ook voor Sandra.

  • 01 April 2013 - 23:22

    Marleen:

    Haa goeie instelling 'no problemo'! Geniet!!

  • 02 April 2013 - 10:00

    Chris:

    Wat n heerlijk verhaal! Ik kijk nu al uit naar je volgende belevenissen! Geniet ervan! Liefs uit Bottendaal :)

  • 02 April 2013 - 12:33

    Ans Vermeulen:

    Hallo Astrid,kan de belevenissen nu van twee kanten lezen wat wel apart maar kennelijk geniet jij ook
    en met dat spaans zal het wel lukken Ans

  • 02 April 2013 - 14:00

    Sharon:

    Wat een leuk eerste verslag As!
    Kan me een beetje voorstellen hoe blij en verrast je was dat je zus er ineens was! Lijkt me toch wel fijn om zo de eerste paar dagen iemand bij je te hebben als je alles een beetje gaat verkennen.
    Fijn dat je het nu al zo naar je zin hebt!
    Tot bij je volgende verslag!

    Liefs X

  • 02 April 2013 - 15:46

    Callista:

    Ha Astrid,
    Fijn om wat te horen. We waren natuurlijk erg benieuwd hoe de reis was verlopen en hoe de verrassing van Sandra was. Op de temperatuur ben ik wel jaloers! Leuk dat je al zoveel gezien en gedaan hebt. Succes met je Spaans. En veel plezier!!! Gr. Callista

  • 02 April 2013 - 17:29

    Yvonne:

    hoi Astrid,
    wat heerlijk om je verhaal te lezen!
    oooh wat had ik graag vlieg willen zijn bij je ontmoeting met Sandra!! kippevel!!
    wij wisten hier al dat ze je op zou wachten dus hebben ons ook echt af zitten vragen hoe het geweest was.
    de eerste foto's zijn ook al prachtig en wat zaaaalig om meteen je korte broek en hempje aan te kunnen!
    geniet ervan meid, van al het moois dat je ziet en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    xx Yvonne

  • 02 April 2013 - 18:59

    2 April Door Oma:

    Hoy Astrid
    Wij benijden je om de warmte die je hebt
    wij zitten hier met trui aan das om maar je
    verlangde naar warmte dus geniet er maar van
    mooi verslag en maar weer tot het volgende.
    Liefs Opa en Oma xxxxx

  • 02 April 2013 - 19:26

    Roos:

    Ik keek al even uit naar je eerste verhaal.. Het klinkt geweldig allemaal! En super fijn dat je de eerste dagen met Sandra kan delen. Geniet ervan x

  • 03 April 2013 - 18:12

    Theo Els:

    Ha Astrid,

    Volgens mij ben je al helemaal gewend.
    Geniet ervan de komende maanden.

    Groeten Theo en Els.

  • 03 April 2013 - 18:12

    Theo Els:

    Ha Astrid,

    Volgens mij ben je al helemaal gewend.
    Geniet ervan de komende maanden.

    Groeten Theo en Els.

  • 03 April 2013 - 22:42

    Sandra:

    Haai sissie,
    inmiddels alweer op 1600km afstand, maar leuk verhaal =) Ik ben benieuwd naar je belevenissen de komende weken!! Met je spaans gaat het helemaal goedkomen. no me toces, hijo de puta ;)
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 April 2013 - 12:12

    Jaqueline:

    Hallo Astrid,
    Ja geweldig weer hè. Wat een leuk verhaal en leuk vertelt natuurlijk.maar had niet anders verwacht. Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal. Maar een geluk de zon schijnt hier nu eindelijk ook. Zondag 7 april, dus ookmhier komt het goed. Nou verder geen bijzonderheden. Succes met je Spaans . Groetjes vanaf de citer nee niet je zus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 1050
Totaal aantal bezoekers 35773

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 02 Februari 2017

10 weken Midden-Amerika

27 Maart 2013 - 12 September 2013

Afsluiting van mijn studietijd

Landen bezocht: