Spaans leren, steak en tangodansen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Astrid Roelofs - WaarBenJij.nu Spaans leren, steak en tangodansen - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Astrid Roelofs - WaarBenJij.nu

Spaans leren, steak en tangodansen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

10 April 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Ik ben hier al bijna twee weken, het gaat zo snel, dus maar weer een verhaaltje! Ik ben ook al lekker bruin te worden: heerlijk!!!! Mijn doel is om zoveel mogelijk een echte porteña (inwoner van Buenos Aires) te worden. Dit is eigenlijk onmogelijk omdat je volgens mij hier geboren moet zijn, maar qua gebruiken ga ik mijn best doen!!!

Vorige week maandag ben ik met Sandra nog naar La Boca geweest, waar Maradona nog steeds de held van de dag is. Verder heel veel gekleurde huisjes. Echt gezellig zag dat eruit, maar alleen in het centrum want daarbuiten moet je niet in La Boca zijn… S’avonds weer een asado gehad en uitgeweest naar een leuke club waar de mannen minder vervelend waren en er anders aardige mannen meewaren om ons te verlossen en toen moest Sandra op dinsdag toch echt met de bus naar Bariloche. Ik ben meegegaan naar Retiro om haar uit te zwaaien en heel het circus van die bussen een keer gezien te hebben, godzijdank want het is daar echt meeeeegagroot. Het was echt wel moeilijk om weer afscheid te nemen, ook al was het echt een geschenk voor mij dat ze hier was voor de eerste dagen en natuurlijk wist ik dat ze zou gaan en dat we elkaar eind april weer zien. Maar toch, leuk is anders. Die dag was ook echt mijn off-day. Daarbij regende het ook nog eens de hele middag, maar iedereen in het hostel was heel aardig en er werd mate voor mij gemaakt, echt top!!! Daarnaast heb ik echt vrienden gemaakt die me helpen om Spaans te leren en extra langzaam praten en als ik het niet snap overgaan op Engels, dus eigenlijk hebben zij Sandra’s taak overgenomen om de taalbarrière te verkleinen. Verder kreeg ik een aantal maal op rij een uitnodiging om gewoon aan te schuiven bij het avondeten, wat een luxe!!!

Woensdag ben ik begonnen met Spaanse lessen. Ik ben een echte beginner beginner en zat bij twee andere mensen in de klas: een Italiaanse en een Duitser. Vanwege semana Santa had ik zowel ’s ochtends als ’s middags les, dus weinig tijd voor andere dingen. Ben wel naar Puerto Madero geweest, een nieuwe wijk met hoge gebouwen hier vlakbij en ik heb wat kerken bezocht waar ik elke dag langsloop en waarvan ik benieuwd was naar de binnenkant. Afgelopen vrijdag was er een Amerikaans meisje in het hostel, Kate. Daarmee ben ik op zaterdag naar de shoppingmall in Palermo geweest en we hebben een marktje bezocht. Superleuk, maar het was best koud buiten. ’s Avonds zijn we gaan uiteten met een vriend van haar uit Singapore: steak bij een heel goed steakrestaurant. Maar ik durfde het nog niet aan om steak te kiezen, dus ben ik heel lafjes voor kip gegaan. Heb wel een stukje geproefd van Kate en dat smaakte goed, dus volgende keer wordt het ook steak voor mij, zoals een echte Argentijn! We wilden eigenlijk uitgaan op zaterdag, maar we zaten zo gezellig in het hostel te drinken en kletsen dat werd besloten om naar een bar in de buurt te gaan. Hier werd echter entree gevraagd om de mensen in La Plata (waar die overstromingen waren) te helpen en dat vertrouwde men niet. Ze dachten namelijk dat de bar het geld gewoon zou houden en niet afgeven en daar wilden wij niet voor betalen, dus maar weer terug naar het hostel en onze eigen uitgaansavond op het dakterras gemaakt! Op zondag is hier in San Telmo dé feria der ferias: een grote markt van het begin tot het eind van de straat, echt wel 2 kilometer lang denk ik. Daar hebben we vijf uur rond gelopen, Kate op zoek naar souvenirs en wij gewoon voor de leuk. Ik ga nu echt nog geen souvenirs kopen, want daar loop ik nog zo’n vijf maanden mee te sjouwen en mn backpack is al zwaar genoeg!
Maandag begon school weer, nu alleen in de ochtend. Er zijn nieuwe mensen bij ons in de klas gekomen, dus nu zijn we met zeven mensen. De nieuwe mensen zijn alleen een stuk ouder en serieuzer, wat wennen is voor ons ;) Elke maandag is er een Bomba del Tiempo: een jembé spelende en improviserende band op een patio. Daar ben ik met twee meiden van school heen geweest. Echt heel erg leuk!!! Er waren mensen die muziek echt voelden en helemaal losgingen, wat wel vreemd was, maar iedereen danste een beetje en er hing echt een goede sfeer!! Daarna moest ik met de bus naar huis en hier zijn niet echt haltes, dus je moet heel goed opletten wanneer je op de stopknop drukt, maar ik was gewoon op het goede moment uitgestapt en hoefde maar twee blokken te lopen!! Ik begin mijn buurtje goed te kennen!
Ik vind de stad trouwens heel erg fascinerend. Elke dag is er wel een moment dat ik naar de gebouwen kijk, waar ik voorbij loop, en denk wauww ik ben in Buenos Aires! ’s Morgens loop ik over de Plaza de Mayo als ik naar school ga en altijd zeg ik in gedachten even Hola tegen de Casa Rosada. Misschien een vreemde gewoonte, maar ik moet elke dag gewoon eventjes die kant op kijken, ook al moet ik zelf voor school de andere kant op. Dat gebouw is zooooo bijzonder.

Gisteren ben ik wezen Tangodansen. Wat ook echt hoort bij het Argentijnse leven. Via school kon ik het ergens gaan proberen. We hebben alleen de basispassen gedaan, maar het is verschrikkelijk moeilijk, dus ik denk niet dat het mijn dans wordt… Donderdag ga ik misschien nog samen met iemand van het hostel tangodansen in de buurt van hier, maar dat moet ik nog even bekijken hoor.
Mijn Spaans wordt echt met de dag beter. Ik kan naast mezelf voorstellen enzo best al een beetje converseren. Dus het gaat de goede kant op, maar ik moet gewoon meer oefenen en harder mijn best doen om in het Spaans te blijven praten. Het is gewoon te makkelijk om terug te vallen in het Engels omdat dat makkelijk en normaal is voor mij. Dus nu spreek ik soms af dat ik alleen Spaans mag praten. Dat ga ik denk ik ook aan mijn gastgezin vragen waar ik zondag heenga. Dan denk ik dat het leren sneller gaat, hoewel hier iedereen zegt dat het heel goed gaat en ik een snelle leerling ben. Toch neem ik dat maar met een korreltje zout, aangezien Zuid-Amerikanen verschrikkelijke charmeurs zijn hahahaha!

Liefs!

  • 10 April 2013 - 19:34

    Papa:

    Hoi,
    Fijn dat je een echte portena probeert te worden.
    Maar voor mij ben je nog gewoon een echte Euwikse.
    Tot in Argentinie begint nu dichterbij te komen.
    Blijf lekker genieten.

    XX Papa

  • 10 April 2013 - 20:11

    Moniek:

    Hahaha fijn om al je doelen voor de komende tijd te lezen. Niet vergeten te genieten he?!
    Xx

  • 10 April 2013 - 20:44

    Marcia:

    Hey Astrid, wederom hartstikke leuk om jouw verhaal te volgen!!!! Leest heerlijk weg, lijkt net of ik naast je sta, hahaha alleen ken ik totaal geen spaans en is het hier nog steeds koud!!!

    Tot de volgende keer!!!! Vooral blijven genieten, voor je het weet is het weer voorbij!!!

    Groetjes Marcia xxx

  • 10 April 2013 - 20:58

    Mama:

    Hé Astrid,
    Ik schrik er van! Asado's vind je lekker en nu wil je ook al steak gaan eten!
    Leuk dat je het ook zo naar je zin hebt in het hostel, waar Sandra het ook al goed had. Ik ben benieuwd hoe dat volgende week gaat als je bij het gastgezin bent.
    Het klinkt allemaal heel goed, ik krijg er ook steeds meer zin in! Hier wordt het weer beter, zondag 20 graden! Dat wordt tenminste voorspeld, maar eerst nog zien natuurlijk.
    Veel plezier nog, kus van mama

  • 10 April 2013 - 22:04

    Jaqueline:

    Hoi,hoi
    Wat een leven zaaaaalig zoals ik dat lees. Zo leuk voor je hè. Geniet er maar lekker van en vooral blijven schrijven, het leest zo lekker . Maar goed ik ben weer op de hoogte, wil alleen nog ff weten met wie je tango danst. Nee niet nieuwsgierig maar belangstelling. Houdt je haaks en geniet. Zwaai zwaai en groetjes van ons.

  • 10 April 2013 - 22:06

    Jaqueline:

    Ja ja het was al weg voor ik de fout kon veranderen,sorry.

  • 10 April 2013 - 22:16

    Theo En Els:

    Ha Astrid

    Al 14 dagen weg, gaat snel en went snel lees ik.
    Ben benieuwd naar je verhalen in je gastgezin.
    Succes met je Spaans en met de tango en tot de volgende keer.

    Groeten Theo en Els.

  • 10 April 2013 - 22:53

    Sandra:

    Haai,
    wat leuk om.een verhaaltje te lezen van jouw belwvenissen in ba waar ik dus niet bij ben. Het klinkt alsof je het net zo goed naar je zin hebt als ik had, mooi zo.
    balen van je offday, maar ja die horen er helaas ook bij.
    veeel plezier nog, hopelijk maak je nog veel mee.
    Xxxxx

  • 11 April 2013 - 11:45

    Chris:

    Lekker bezig Assie! En binnen 2 weken gewoon al wat Spaans kunnen, doe je goed! Lekker blijven genieten enne dat tangodansen hoeft niet hoor.. voetbal blijft uiteindelijk leuker ;) lekker blijven genieten! XX

  • 11 April 2013 - 20:49

    11 April Door Oma:

    Astrid wat fijn voor je dat je de Spaanse
    taal zo snel leerd nog veel plezier en
    geniet er van
    liefs van Opa en Oma xxx

  • 12 April 2013 - 10:39

    Henny:

    Hoi Astrid,
    Heerlijk om ook jouw verhalen te lezen. Ik had ze tot nog toe gemist om dat ik vergeten had me voor de mail aan te melden. Maar ik ben nu weer helemaal bij.Hoewel je het verblijf volgens mij anders ervaart dan Sandra geniet je zo te lezen ook volop. Blijf dit vooral doen en met wat meer kennis van het Spaans zal dat ook alleen maar makkelijker worden.
    Liefs,
    Henny

  • 12 April 2013 - 17:19

    Yvonne:

    ha die Astrid,
    wat een heerlijk verhaal weer.
    je schrijft zo leuk, het lijkt of ik er zelf bij ben.
    fijn dat je het zo naar je zin hebt en idd spaans praten zal best snel gaan. je hebt vaak geen keus dus je moet wel, haha!
    geniet lekker meid en hou je haaks!

    liefs Yvonne

  • 17 April 2013 - 12:53

    Antoinette:

    Hallo Astrid

    Heerlijk om je verhaal te lezen. Heel lekker al die details. Zie het bijna voor me. Prachtig om daar te kunnen zijn.
    En geweldig knap om steak te gaan eten, terwijl je niet van vlees houdt. Misschien moet ik ook nog eens een poging wagen. Ha, Ha. Alhoewel, voorlopig hou ik het toch maar bij kip!

    Knap om je spaans in een paar dagen al zo eigen te maken. Lijkt me een lastige taal, maar wel mooi.
    Veel plezier de komende dagen en tot je volgende verhaal.

    Knuffel Antoinette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 35638

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 02 Februari 2017

10 weken Midden-Amerika

27 Maart 2013 - 12 September 2013

Afsluiting van mijn studietijd

Landen bezocht: