Al een maand op reis - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Astrid Roelofs - WaarBenJij.nu Al een maand op reis - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Astrid Roelofs - WaarBenJij.nu

Al een maand op reis

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 April 2013 | Argentinië, Buenos Aires

Lieve allemaal,

Vandaag ben ik gewoon al een maand van huis. Al een aardige tijd! Papa en mama heb ik al gezien in Buenos Aires en vanavond verlaat ik deze schitterende stad (want ja ondanks de ellende van de vorige keer vind ik dit een geweldige stad) en morgen ga ik eindelijk Sandra weer zien in Mendoza: het wijngebied van Argentinië, dus dat wordt sowieso leuk haha... Ik zal jullie snel even bijpraten over de afgelopen tien dagen!

Vorige week was ik bij mijn Argentijnse familie om te proeven van het "echte" Argentijnse leven. Dat was niet wat ik ervan verwachtte, dus ben ik elke dag uit school leuke dingen gaan doen, zoals naar het museum voor de moderne kunsten en het museum van klassieke kunsten. Het is hier ook al twee weken lang 25 graden elke dag, dus ik heb heerlijk gewandeld, in parken gezeten enja ik krijg een heerlijk kleurtje!!!! Vorige week zaterdag kon ik afscheid nemen van mijn familie, hoewel mijn gastvrouw heel hard haar best deed om me over te halen om nog wat langer te blijven, maar zekersteweten van niet. De kamer was op zich prima, maar het eten en de sfeer en gezelligheid was niet zo best... Dusja zaterdag terug naar het hostel in San Telmo en terug naar huis!!! Heerlijk om weer in mijn eigen buurtje te zijn. S middags ben ik gaan wandelen in de ecologica reserva. Daar waren meer mensen omdat het zo warm was, maar toch in je eentje daar wandelen is niet zo slim. Ofja ik voelde me niet echt op mijn gemak. Daarna naar de San Telmo Mercado om groenten en fruit in te slaan en deze keer kon ik alles in het Spaans vertellen! Supergoed vond ik dat van mezelf :)
Zondag ben ik met Alvaro, iemand uit het hostel hier, naar de Casa Rosada gegaan om de tour te doen. Ik vond de binnenkant niet zo mooi, heel erg over the top en ik begin een beetje een hekel te krijgen aan de presidente van hier: Kristina. Elke dag word er ook gedemonstreerd tegen haar en op zich heeft ze ook wel vreemde ideeën. We mochten ook in haar werkkamer kijken en daar stond een megagrote flatscreen tv, niet echt noodzakelijk volgens mij, want ze is daar om te werken en niet om tv te kijken. S middags even over de San Telmo Feria gelopen en eindelijk een nieuwe portemonnee gekocht.
Maandag was een topdag, want toen kwamen papa en mama. Samen met Sandra had ik een verhaal verzonnen dat we als het donker is niet meer veilig over straat kunnen, dus we hadden gezegd dat ik ze dinsdag zou zien, maar natuurlijk ging ik maandagavond als verrassing naar hun hotel. Heel fijn om ze te zien, maar ook raar want voor mijn gevoel was ik helemaal nog niet zo lang weg.... We zijn wezen uiteten en daarna gingen ze naar bed, want ze waren erg moe van de lange reis. Op dinsdagmiddag, want ik moet in de ochtend natuurlijk gewoon naar school, zijn we naar de Recoleta Cementerio geweest. Heel bijzonder en bizar vond ik dat. De grafhuisjes zijn zo groot, dat het echt gewoon een stad van de doden lijkt. Wel mooi om te zien en natuurlijk ook naar het graf van Evita geweest. Woensdag hadden papa en mama een stadstour die heel erg uitliep, dus hebben we daarna snel empanadas gegeten als lunch en zijn we even door Puerto Madero gelopen, de luxe wijk hier. Daar kan je ook wel relaxed lopen, dus ontspannend.Wel leuk dat ik mijn Spaanse vaardigheden kon showen aan hun en leuk dat ze vonden dat het goed klonk haha!!!! Enja toen moest ik s avonds weer afscheid nemen, iets wat ik verschrikkelijk haat. Maar het viel mee, voor mij geen tranen want ik zie ze volgende week alweer maar ook wel een vreemd idee dat ze wel in mijn land zijn maar niet bij mij.
Donderdagavond heb ik een rondje door de stad gelopen en er was een demonstratie, dus een hele grote weg in het centrum was afgesloten en we konden gewoon over de weg lopen, waar normaal gesproken honderden autos rondrijden. Daarna naar een parkje gewandeld en naar de volle maan gekeken, superleuk relaxed en gezellig!
Gisteren was alweer mijn laatste dag op school. Ik heb een diploma gekregen en mijn laatste test heb ik goed gemaakt! Dus hier heb ik een goed gevoel over. Ik zal mijn vrienden op school wel missen, maar ik wist dat het maar vier weken zou zijn, dusja....
Nu heb ik al mijn spullen gepakt, daar houd ik ook niet van en vertrek ik vanavond om 19.15 uur naar Mendoza met de bus, waar ik als het goed is morgenochtend rond 10 uur aankom en Sandra is daar dan al. Maandag vertrekken we naar San Juan voor twee nationale parken en donderdag komen we terug in Mendoza omdat we vrijdag daar papa en mama weer zien, joehoeeee!!!!! Ik kijk ernaar uit! Maar aan de andere kant ook jammer dat ik Buenos Aires moet verlaten.... Gelukkig kom ik hier sowieso nog een aantal keren terug ;)

Liefs, Xx

  • 27 April 2013 - 20:19

    27 April DoorOma:

    Lieve Astrid
    Fijn dat je zo snel de het Spaans kent ook fijn
    dat je morgen samen bent met Sandra die zal
    wel heel erg blij zijn als ze Mama en Papa ziet
    blijf genieten groetjes aan de anderen
    Liefs Opa en Oma xxxx

  • 27 April 2013 - 20:31

    Marcia Peters:

    Hey Astrid,
    Ik zie jou daar al helemaal relaxed rondlopen in dat prachtige land. En dat je jezelf in het spaans kunt redden, knap hoor!!! Ik heb vorige week besloten dat ik weer bij scouting wil. Ik ben gestart met sporten bij Curves, het hardlopen is nog te belastend voor mijn gewrichten dus toch maar weer bij een sportclub. Daar ga ik vaker overdag sporten en alleen, dus hoef ik geen rekening meer te houden met een sportmaatje. Dus heb ik de woensdagavond weer vrij om naar scouting te gaan. Zal wel niet meer zo zijn als toen jij erbij was maar ik heb er toch ook wel weer zin in. Mis de activiteiten die ik daar ondernam, dus....

    Heel veel plezier in Mendoza en San Juan samen met Sandra!!!
    Groetjes xxx

  • 28 April 2013 - 09:54

    Tom, Papa, Mama En Tijnemelijn:

    Nouuuu!!! Waarom is het daar zo mooi weer? Bij ons is het minder warm, maar wel heel leuk.
    Gezellig dat tante Annie en ome Mathieu daar zijn. Doe hun maar de groetjes! Nog veel plezier. Ook met Sandra

    Mensen die in drenthe zijni

  • 28 April 2013 - 12:44

    Henny:

    Hoi Astrid,

    Het zal een stuk makkelijker worden nu je je kunt redden in het Spaans. We hebben ook een mailtje gehad van papa en mama en zij verwezen al naar jouw bericht voor hun eerste ervaringen in Argentinië samen met jou. Leuk om zo met jullie mee te kunnen leven. Goede reis naar Mendoza en veel plezier met Sandra.

    Liefs,
    Henny

  • 28 April 2013 - 19:02

    Moni:

    T gaat goed dus, toppie!!
    Klinkt wel alsof t echte avontuur nog moet beginnen!
    Veel plezier ermee;)
    Xz

  • 28 April 2013 - 19:56

    Theo En Els:



    HalloAstrid


    Weer helemaal bij gelezen van alle gebeurtenissen en nieuwtjes daar in Argentinie , alles weer bijgelezen van wat jullie meemaken daar. Gezellige week gewenst en tot weer mails.

    Groeten Theo en Els

  • 29 April 2013 - 09:04

    Jacqueline En Moo:

    he astrid
    heel veel plezier en ik geniet van je verhalen.

    xxx jacq en moo

  • 29 April 2013 - 15:49

    Marleen:

    Hahaha, klinkt wel een beetje als een neppe backpacker als je niet van je tas inpakken houdt! ;)
    Maar je snelle spaansontwikkeling maakt het dan wel weer een beetje goed! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Astrid

Actief sinds 07 Feb. 2013
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 35687

Voorgaande reizen:

28 November 2016 - 02 Februari 2017

10 weken Midden-Amerika

27 Maart 2013 - 12 September 2013

Afsluiting van mijn studietijd

Landen bezocht: